ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

طرز تهیه نان سیمیت کنجدی

طرز تهیه نان سیمیت 🥨

سیمیت یک نان بسیار خوشمزه ترکی هست که همیشه در خیابان های ترکیه پیدا می شود. روی این نان خوشمزه معمولا با کنجد های قهوه ای طلایی بو داده پوشانده شده البته که میتوانید روی آن سبزی های خشک یا زیتون هم بریزید، نان سیمیت از بیرون ترد و از داخل نرم و لطیف است میتوانید نان سیمیت را به تنهایی در وعده های مختلف مثل صبحانه یا حتی میان وعده نوش جان کنید!

برای تهیه ساندویچ هم میتوانید سیمیت را از وسط نصف کنید و یک ساندویچ خوش طعم درست کنید.😋🤤

مواد لازم👇🏼

  • 1 قاشق غذا خوری شکر
  • 1 قاشق غذاخوری مخمر فعال 
  • 1 و ½ فنجان آب ولرم
  • کمتر از نصف لیوان روغن گیاهی
  • 510 گرم آرد همه منظوره یا همان تقریبا 4 لیوان (در صورت نیاز یک قاشق بیشتر)
  • 1 قاشق چای خوری نمک دریا ریز 
  • ½ لیوان شیره انگور ، خرما یا هر شیره ای که دوست دارید به همراه 4 قاشق غذاخوری آب
  • دو فنجان کنجد طلایی 

طرز تهیه🧂

  1.  در کاسه همزن خمیر آرد را الک کنید سپس شکر و مخمر فوری و نمک را اضافه کنید. یک چاه کوچک در مرکز ایجاد کنید و مواد مرطوب (آب گرم و روغن) را اضافه کنید.
  2. با استفاده از قلاب مخصوص همزدن خمیر، خمیر را مخلوط کنید تا جمع شود. اگر خمیر خیلی خشک بود یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و اگر خیس بود یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید.
  3. خمیر را با استفاده از قلاب خمیر حدود 8 دقیقه ورز دهید تا دیگر چسبناک نباشد سپس خمیر را داخل یک کاسه تمیز بگذارید.
  4. روی کاسه را با یک حوله ترجیحا کتان بپوشانید و حدود یک ساعت در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا خمیر دو برابر شود و پف کند.
  5. در همین حین یک تابه را روی حرارت کمی قرار دهید و کنجدهای خام را درون آن بریزید و مدام تفت دهید تا کمی طلایی قهوه ای شوند.

6. بعد از یک ساعت خمیرها را با مشت به 16 تکه تقسیم کنید و دو تکه از آنها را به شکل لوله هایی مثل تصویر در بیاورید سپس خمیرها را در موازات همدیگر قرار دهید و ته آنها را هم بچسبانید سپس به صورت مارپیچی خمیرها را دور هم بپیچید و هر دو انتها را فشار دهید تا بهم بچسبد.

این کار رابا 14 تکه باقیمانده انجام دهید و همه خمیرهای سیمیت را روی یک کاغذ روغنی قرار دهید.

7. حالا وقت پوشاندن خمیر با کنجد است درون کاسه ای بزرگ شیره انگور یا هر شیر ای که انتخاب کردید را با 4 قاشق آب ترکیب کنید سپس کنجد ها را درون سینی بریزید و بعد خمیرها را به ترتیب داخل شیره بقلتانید و بعد دروی کنجدها قرار دهید تا کنجدها به خمیر بچسبند.

 

8. روی سیمیت ها را با حوله بپوشانید و اجازه دهید 20 دقیقه دیگر استراحت کنندفر را با دمای 190 درجه گرم میکنیم و سپس سیمیت ها را به مدت 15 دقیقه داخل فر میگذاریم تا طلایی شوند.

بعد از پخت اجازه دهید تا سیمیت ها خنک شوند بعد نوش جان کنید.❤

منابع:

 silkroadrecipes.com

themediterraneandish.com

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=9888