ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

طرز تهیه پیده ترکی

طرز تهیه پیده ترکی 🍕☪

پیده ترکی یک نوع پیتزا است که به سبب مواد خاص و ادویه‌های ترکیه‌ای که به آن اضافه می‌شود، از پیتزای معمولی کمی متمایز است. این پیتزا معمولاً با خمیرهایی تهیه می‌شود که معمولاً نسبتاً نازک هستند. 

موادی که معمولاً در پیده پیتزا ترکیه استفاده می‌شود شامل روغن زیتون، سس گوجه فرنگی (که ممکن است به جای آن، پوره گوجه فرنگی هم استفاده شود)، پنیر (معمولاً موتزارلا یا پنیر فتا)، گوشت (معمولاً گوشت مرغ یا گوشت گوسفند)، فلفل دلمه، قارچ و زیتون است. همچنین ادویه‌های مانند فلفل قرمز خشک، نعناع خشک و ادویه‌های دیگر ممکن است به عنوان اضافه‌کننده‌های طعم دلخواه استفاده شوند.

پیده پیتزا ترکیه یک گزینه محبوب برای علاقه‌مندان به پیتزا است که می‌خواهند چیزی جدید و متفاوت امتحان کنند، زیرا این پیتزا با طعم خاص و منحصر به فرد خود محبوبیت خود را پیدا کرده.

مواد لازم برای خمیر پیده 🍞

طرز تهیه خمیر پیده

مرحله اول : بیایید مخمر را فعال کرده و آماده کنیم تا جادوی خود را روی خمیرمان اعمال کند.

در ابتدای کار آب ولرم را به همراه خمیر مایه و شکر درون یک کاسه ریخته و هم می زنیم، سپس درب آنرا می پوشانیم تا خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.این کار نان را مسطح و نرم تر میکند همچنین این یک تست ایمنی عالی برای اطمینان از زنده بودن مخمر شما است. مخمر کف آلود در آب = زنده و عالی، مخمر بدون کف = مخمر مرده! 

مرحله دوم : حالا زمان درست کردن خمیر است، خمیر را می توان با همزن یا با دست درست کرد.

آرد و نمک را درون الک ریخته، سپس درون یک کاسه بزرگ الک می کنیم. خمیر مایه را به همراه روغن مایع و کمی آب ولرم به کاسه حاوی آرد اضافه کرده و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

اگر از روند ورز دادن لذت می برید، می توانید با دست روی سطح کمی آردپاشی شده، خمیر را به روش قدیمی ورز دهید. حدود 8 تا 10 دقیقه طول می کشد تا خمیر از حالت زبر و سفت به صاف تبدیل شود (به تصاویر قبل و بعد مرحله 6 در بالا مراجعه کنید).

از طرف دیگر، اگر یک میکسر دارید، بگذارید کار سخت را برای شما انجام دهد. 3 دقیقه در سرعت 6 طول می کشد.

نحوه تشخیص اینکه خمیر به اندازه کافی ورز داده شده است – خمیر را در دستان خود نگه دارید سپس دو طرف را به سمت پایین بکشید تا سطح آن کشیده شود. اگر سطح بشکند و ناهموار باشد (مانند تصویر سمت چپ در عکس شماره 6)، خمیر هنوز آماده نیست. اگر سطح خمیر صاف بود، از هم جدا شد و نشکند، پس آماده است!

مرحله سوم : در ادامه داخل کاسه ای را کمی چرب می کنیم و خمیر را به صورت گرد در میاریم و داخل آن قرار می دهیم سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و در جایی گرم قرار می دهیم هر چقدر گرم تر باشد خمیر زودتر پف میکند (نکته: خمیر را در مقابل نور خورشید قرار ندهید چون خیلی قوی است و خمیر را خشک میکند) سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت 1 ساعت استراحت کند تا حجم بگیرد. پس از گذشت این زمان مجددا خمیر را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود.

مرحله چهارم: در این مرحله خمیر را به قسمت های مساوی تقسیم کرده و گرد میکنیم. حالا روی سطح کار یک کاغذ روغنی قرار داده و خمیرها را روی آن می گذاریم، سپس روی خمیرها را با حوله تمیز می پوشانیم تا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله پنجم : در این فاصله مواد روی نان پیده را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز و فلفل دلمه ای را شسته، سپس به سایز دلخواه خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، حالا پیاز را درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و زردچوبه یا ادویه های دلخواه را به تابه می افزاییم حالا فلفل دلمه را اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم.

مرحله ششم: ابتدا جعفری را شسته و ریز خرد کرده سپس رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی را در تابه مناسب میریزیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد جعفری را برای عطر بهتر به آن اضافه میکنیم و به تفت دادن ادامه میدهیم.

مرحله هفتم: پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و آرد پاشی می کنیم، سپس روی سطح کار را کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم.
سپس آن را به شکل بیضی 40 × 20 سانتی متر در بیاورید که در پهن ترین نقطه حدود 20 سانتی متر عرض دارد.

 

مرحله هشتم: سپس اطراف خمیر را مقداری از مخلوط پنیر می ریزیم(دلخواه) و روی خمیر را هم پنیر پیتزا می ریزیم لبه های آن را به طرف داخل بر می گردانیم. در ادامه درون خمیر پیده مقداری از مواد گوشتی می ریزیم. انتهای هر دو سر خمیر را به صورت نوک تیز با کمک کمی آب به هم بچسبانید.

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم پیده های گوشت به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و لبه های نان طلایی شود.


پس از گذشت این زمان سینی فر را از فر خارج می کنیم، سپس لبه های نان را با مقداری کره چرب می کنیم. در نهایت پیده گوشت را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.😜😋

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=9374