ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

همه چیز درباره TESOL

TESOL چیست؟

TESOL یا Teaching English to Speakers of Other Languages، مدرک حرفه ای تدریس زبان انگلیسی به بزرگسالان می باشد. افرادی که می خواهند انگلیسی را به غیر انگلیسی زبانان تدریس نمایند باید یک مدرک معتبر در این رشته داشته باشند.دوره تربیت مدرس TESOL یکی از دوره های تربیت معلم است که اعتبار زیادی در کل دنیا دارد و
درسالهای اخیر هم محبوبیت زیادی پیدا کره است. 

تفاوت بین TESL ، TEFL و TESOL چیست؟

TESL مخفف (Teaching English as a Second Language) است و به تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم اشاره می کند. مدرک TESL در واقع مخصوص متقاضیانیست که قصد تدریس زبان انگلیسی را به کسانی دارند که انگلیسی زبان دومشان است.

TEFL مخفف (eaching English as a foreign language) است و منظور از آن آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است. این مدرک مناسب کسانیست که می خواهند در کشورهایی که انگلیسی زبان نیستند تدریس کنند.

(teaching English to speakers of other languages) TESOL نیز به معنای آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان است و یک دوره عمومی اشاره می کند که هم شامل دوره TESL می شود و هم TEFL.

آیا این یک شغل خوب است؟


در حال حاضر حدود 1 میلیارد دانش آموز در سراسر جهان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. این دانش‌آموزان شامل بزرگسالانی هستند که امیدوارند در شغل خود پیشرفت کنند و به راحتی به سراسر جهان سفر کنند، نوجوانانی که امیدوارند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند، و دانش‌آموزان جوانی که امیدوارند در امتحانات مدرسه موفق شوند.
در نتیجه، معلمان زبان انگلیسی سراسر جهان برای طیف وسیعی از کلاس های مختلف، تقاضای زیادی دارند.

دوره TESOL برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره برای تمامی کسانی که دانش زبان انگلیسی عمومی خوبی دارند و علاوه بر آن به تدریس زبان انگلیسی هم علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود، شرکت در این دوره لزوما نیازی به طی دوره‌های آکادمیک زبان انگلیسی در دانشگاه ندارد. همچنین این دوره به اساتیدی که مایل هستند دانش خود را در مقیاس بین‌المللی مورد سنجش قرار دهند پیشنهاد می‌شود

گروه دیگری که می‌تواند مخاطب هدف این دوره باشد آن دسته از کسانی هستند که دوره‌های تدریس زبان انگلیسی را بصورت آکادمیک در دانشگاه‎ها فرا گرفته‌اند ولی دانش و تجربه‌ی استفاده از این مهارت را کسب نکرده‌اند و این دوره می‌تواند برای فراگیری این تکنیک‌ها مناسب باشد.

درحقیقت دوره تیسول برخلاف آموزش های تئوری دانشگاه، به شما یاد میدهد که چگونه بین دانش فنی و دانش عملی خودتان در رابطه با تدریس زبان انگلیسی به سنین مختلف ارتباط برقرار کنید. در نتیجه با این آموزشها میتوانید یک کلاس موفق با بازدهی بالا برای زبان آموزان خود داشته باشید.

گذراندن دوره تیسول برای مدرسین زبان انگلیسی اجباری نیست اما شرکت در این دوره میتواند آینده کاری شمار را به طور کامل متحول کند ، بنابراین اگر سطح زبان انگلیسی خوبی دارید و در فکر تدریس هستید شرکت در این دوره بهترین پیشنهاد ما برای شما خواهد بود.

مزایای دریافت گواهی TESOL

دریافت گواهی TESOL مزایای زیادی دارد برخی از این موارد عبارتند از:

  • گواهی بر تخصص و تعهد و نشان دادن به کارفرمایان که آموزش رسمی دیده اید که این مهارت های ارزشمندی را به رزومه شما اضافه میکند.
  • از آنجایی که اکثر کارفرمایان ترجیح می دهند یا از آنها می خواهند که معلمان زبان آنها مدرک تدریس داشته باشند، داشتن مدرک TESOL میتواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد.اگر به دنبال کار در مدارس بین المللی یا موسسات زبان خصوصی هستید شانس استخدام شما نسبت به کسانی که فاقد مدرک TESOL هستند بسیار افزایش می یابد.
  •  در برخی از کشورها، معلمان بر اساس صلاحیت‌هایشان حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. داشتن یک گواهی معتبر میتواند شغلی با درآمد بالاتر یا ترفیعات با حقوق بهتر را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • شما خودتان را برای یک حرفه بین المللی آماده میکنید.آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور بسیار رایج است و فرصتی عالی برای مسافرانی که مایل به زندگی و سفر به خارج از کشور و در عین حال کسب درآمد هستند، فراهم میکند.
  • یاد میگیرید در کلاس درس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
  • گواهینامه TESOL به شما یاد می دهد که چگونه آموزش دهید. شما نه تنها یاد خواهید گرفت که چگونه موضوعات گرامر را راحت تر آموزش دهید، بلکه در مورد نحوه ارزیابی دانش آموزان و مدیریت رفتار نیز به شما آموزش داده خواهد شد.
  • یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مزیت‌های دوره و مدرک تیسول نسبت به سایر دوره‌های مشابه قابلیت بومی‌سازی این مدرک است، به این معنی که شما با گذراندن این دوره ساعاتی از آموزش خود را به یادگیری فرهنگ شیوه‌های آموزش و یادگیری در کشور مورد نظر می‌پردازید. این یکی از قابلیت‌هایی است که برای کشورهای مقصد نظیر استرالیا، انگلستان و… اهمیت بالایی دارد. دیگر مزیتی که می‌توانیم از آن نام ببریم اعتبار این مدرک در کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیاست. این کشورها برای مدرک تیسول اعتبار ویژه‌ای قائل هستند و شما با گذراندن این دوره می‌توانید از امتیاز ویژه‌ای برای مهاجرت به این کشورها بهره‌مند شوید.

     

یکی از مزایای هیجان انگیز داشتن مدرک تیسول این است که هیچگاه منقضی نشده و اعتبار خود را از دست نمیدهد. همچنین  این مدرک در سرتاسر جهان معتبر و مورد قبول میباشد.

مدرک TESOL منقضی نمی شود.

چه یک دوره چهار هفته ای بگذرانید، یا مدرک کامل کسب کنید، مدرک شما منقضی نمی شود. با این حال برخی از مدرسان شاغل در ایالت متحده ممکن است برای حفظ دانش خود نیاز به گذراندن نوعی آموزش مداوم داشته باشند.

دوره TESOL در کدام کشورها برگزار میشود؟

معتبرترین مراکز برگزار کننده‌ی دوره تیسول سه کشور کانادا، انگلستان و استرالیا هستند. دوره تیسول کانادا به صورت انحصاری فقط در همین کشور برگزار می‌شود ولی کشورهای انگلستان و استرالیا امکان برگزاری این دوره در سایر کشورها می‌دهند و در صورت کسب مجوز و استانداردهای لازم کشورهای ثانویه امکان برگزاری این دوره را خواهند داشت.

آکادمی کاریسا برگزارکننده مستقیم دوره های TESOL و ارائه مدرک رسمی و معتبر در سراسر دنیا می باشد.

مدارک صادر شده توسط آکادمی کاریسا دارای QR CODE و License number معتبر در سراسر دنیاست.

دوره جامع تیسول یکی از کاملترین دوره های آموزشی است که در آن شیوه های نوین تدریس تمام مهارت های زبانی (شامل مهارت های اصلی و زیرمهارت ها و همچنین انواع مهارت های مدیریت کلاسی، آزمون گیری، نمره دهی، آموزش با داستان و بازی به کودکان، نحوه اصلاح خطاها ، نحوه نوشتن لسن پلن تدریس و …) را می آموزید دوره TESOL (تدریس زبان به سخن زدن به غیرزبان‌ها) یک برنامه آموزشی است که به افراد می‌آموزد که چگونه به افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یا خارجی می‌آموزند، آموزش دهند. این دوره ها عموماً شامل موضوعاتی مانند روش‌های آموزش زبان، ارزیابی دانشجویان، تدریس
مهارت‌های مختلف زبانی مانند مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن، مفاهیم گرامری، فرهنگ و تاریخ زبان انگلیسی و موارد مرتبط دیگر است. افرادی که این دوره را گذرانده و مدرک مربوطه را کسب کرده‌اند، می‌توانند به عنوان معلمان زبان انگلیسی در مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و غیره…

ما اینجاییم👇🏽

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=7022