ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

قانون تحصیلات تکمیلی در ترکیه

(( این مطلب توسط اساتید وبسایت www.sinif.ir ترجمه و تالیف شده است ، هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع توسط وکلای این مجموعه به شدت پیگیری میشود ))

 

شرایط درخواست دانشجویان خارجی

ماده 13
(1) دانشجویان خارجی نیاز به داشتن مدرک در موسسه ای دارند که توسط شورای عالی آموزش تحصیلات تکمیلی ترکیه ، معادل شناخته شود. مدارکی مثل :

  • دیپلم خارجی موسسات آموزش عالی در ترکیه
  •  تحصیلات کارشناسی که معادل به مدرک کارشناسی کشور ترکیه باشد
  •  مدرک کارشناسی ارشد به تایید شورای عالی تحصیلات تکمیلی

(2) دانشجویان خارجی که برای یک دوره دکترا اقدام می کنند باید حداقل نمره 55 از YDS را از یکی از زبانهای خارجی پذیرفته شده توسط هیئت بین دانشگاه یا نمره معادل آزمون شناخته شده توسط هیئت بین دانشگاه کسب کنند. در صورت لزوم ، سنا می تواند حداقل امتیازات را افزایش دهد ، بسته به ویژگی برنامه هایی که باید وارد شود.

(3) برنامه های دانشجویان خارجی با نظر رئیس بخش / بخش مربوطه توسط هیئت مدیره موسسه ارزیابی می شود.

(4) دانشجویان خارجی موسسه آموزش عالی که از جمهوری ترکیه  فارغ التحصیل می شوند نیز باید در آزمو آلس شرکت و با  سایر دانشجویان  شرایط مشابه را دارند. داوطلبانی که با مدرک لیسانس اقدام می کنند باید معدل مدرک کارشناسی اشان در سیستم 4 نمره حداقل معدل 2.00 داشته باشند (در سیستم 100 نمره 75) و معدل مدرک کارشناسی ارشد باید در سیستم 4 نمره (80 در سیستم 100 نمره) معدل حداقل 2.50 داشته باشد.

(5) دانشجویان خارجی که از یک برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد خارج از کشور فارغ التحصیل می شوند ، به یک مدرک مهارت ترکی از TÖMER و یک گواهی معادل دیپلم مورد تأیید YÖK نیاز دارند. کسانی که گواهینامه مهارت ترکی از TÖMER ندارند ، پس از مراحل پذیرش و ثبت نام ، برنامه مقدماتی را در ERÜ TÖMER بخوانند و می توانند پس از دریافت گواهینامه مهارت ترکی ، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا آغاز کنند. شورای آموزش عالی ملزم به داشتن گواهی برابری و گواهی مهارت ترکی از TÖMER است. در بخشهایی که به زبان خارجی تدریس می کنند نیازی به گواهینامه مهارت ترکی نیست.
(6) هیئت مدیره موسسه مجاز به تعیین شرایط ورود دانشجویان خارجی است.

پذیرش دانشجو خارجی

ماده 18
(1) پذیرش دانشجویان خارجی در سهمیه تعیین شده و بدون آزمون اضافی ، با نظر رئیس گروه / بخش موسسه و تصمیم هیئت مدیره موسسه انجام می شود. هزینه شهریه ای که از دانشجویان فعلی یا دانشجویان جدیدی که در محدوده سهمیه پذیرش دانشجویان بین المللی ثبت نام خواهند کرد ، توسط هیئت اجرایی دانشگاه تعیین می شود. هزینه های تعیین شده برای این دانشجویان تحت هیچ شرایطی نمی تواند بیش از هزینه های خدمات فعلی باشد. اما در مواردی که اصل توافق بین دولت ها وجود داشته باشد ، هزینه تحصیل از دانشجویان دریافت نمی شود.

(2) بر اساس توافق نامه های دو جانبه ای که دانشگاه به عنوان عضو آن شناخته می شود ، نامزدهای دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیلات تکمیلی هستند ، با نظر ریاست EABD / EASD و تصمیم هیئت مدیره موسسه ، خارج از سهمیه و بدون آزمون اضافی ، به عنوان دانشجو پذیرفته می شوند.

(3)  داوطلبانی که با مدرک لیسانس اقدام می کنند باید در سیستم 4 نمره حداقل معدل 2.00 داشته باشند (در سیستم 100 نمره 75) و دیپلم فارغ التحصیل باید در سیستم 4 نمره (80 در سیستم 100 نمره) معدل حداقل 2.50 داشته باشد.

(4) ثبت نام ها در هر دوره ثبت نام موسسه در تقویم دانشگاهی هر ساله ، در همان تاریخ ثبت نام دیگر دانش آموزان انجام می شود. داوطلبان با ارائه مدارک زیر در موسسه در مهلت مقرر ثبت نام نهایی خود را انجام می دهند. اسناد مورد نیاز برای کپی برداری در هنگام درخواست ، نسخه اصلی یا کپی تأیید شده هنگام ثبت نام نهایی به شرح زیر است:
الف) مدرک دیپلم یا فارغ التحصیلی و ترجمه معتبر آن ،
ب) رونوشت و ترجمه معتبر ،
ج) یک نسخه از گذرنامه با ویزای ورود مجاز به تحصیل و ترجمه معتبر آن.
(5) داوطلبانی که ثبت نام آنها انجام شده ، توسط رئیس گروه / بخش موسسه مربوطه ارزیابی می شود ، آیا آنها صلاحیت علمی در سطحی دارند که بتوانند برنامه تحصیلات تکمیلی را انجام دهند. اگر صلاحیت رد شد ، در دوره های آماده سازی به سطح لازم میرسند ( گذراندن دورهای کالج و واحد های پیش نیاز ضروری است ).
(6) اصول دیگر در مورد پذیرش دانشجویان خارجی با تصمیمات هیئت مدیره موسسه تعیین می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=1138