ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

مزایای اقامت در ترکیه

مزایای اجتماعی اقامت در ترکیه

اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید ، بدون شک دانشتن مزایای اقامت در ترکیه برایتان بسیار مفید خواهد بود . در این مطلب به ارایه برخی از مزایای اقامت در ترکیه خواهیم پرداخت . مزایای اقامت در ترکیه به دو دسته تقسیم بندی میکنیم :

1- مزایای عمومی اقامت در ترکیه :

همانطور که میدانید مسایلی همچون دوری از کشور مبدا ، دور از خانواده ، زبان کشور مقصد ، تغییر فرهنگی با مهاجرت جز مسائلی هستند که قبل از انجام مهاجرت ذهن مار را مشغول مینماید اما در باره ترکیه باید بگویم که

الف – ورود و خروج چندین باره بدون نیاز به ویزا

ب – مسیر کوتاه و هزینه ارزان نسبت به سفرهای خارجی دگر

ج – سهولت بسیار زیاد در تهیه بلیط

د – تشابه فرهنگی بسیار زیاد بین کشور ما و کشور ترکیه

ه – سهولت در یادگیری زبان ترکی استانبولی نسبت به زبانهای دیگر

و – زندگی کار و تحصیل در یک سرزمین شاد و آزاد

ز – امکان ادامه تحصیل در هر سنی

ح – امکان اداره زندگی و کسب کار به راحتی هم در ترکیه هم در ایران

و بسیاری موارد ….

پس : به جرات میتوان گفت شما با اخذ اقامت ترکیه، نسبت به هزینه هایی که میکنید، بالاترین سطح مزایای حاصل از یک اقامت را بدست خواهید آورد.  مزایای فوق بعلاوه مزایای ویژه اقامت در ترکیه که در زیر خواهم گفت  در کنار شرایط اقلیمی و جغرافیایی و اقتصادی ترکیه برای هر تاجر، دانشجو، کارمند و یا فریلنسری میتواند بهترین شرایط را فراهم کند.

مزایای ویژه اقامت در ترکیه

  • افتتاح حساب‌های بانکی در ترکیه 

در صورت افتتاح حساب بانکی در ترکیه امکانات زیر برای شما فراهم می‌شود:

  • امکان دریافت وجه از کشورهای دیگر به صورت مستقیم و به نام شخص شما
  • امکان مدیریت حساب های خود از طریق آنلاین بانکینگ
  • امکان دریافت ویزا کارت برخی از بانکها
  • امکان دریافت مسترکارت برخی بانکها
  • امکان باز کردن حساب سپرده برای دریافت سود

افتتاح حساب بانکی در ترکیه به دلایل فوق اهمیت فوق العاده ای دارد. از طرفی ترکیه یکی از مراکز مهم تجاری به شمار می رود و شما برای اینکه بخواهید وارد دنیای تجارت شوید مجرای خوبی خواهد بود.

  • دریافت وام‌های بانکی با بهره بسیار پایین(1 تا 4 درصد)

قوانینی که در سال ۲۰۱۲ جمهوری ترکیه برای دریافت وام بانکی به تصویب درآمده دریافت وام بانکی را برای اتباع خارجی سهولت بخشیده است. طبق این قوانین مانعی برای دریافت وام برای اتباع خارجی وجود ندارد.

اتباع خارجی می‌توانند با داشتن اقامت این کشور و یک کفیل که شهروند ترک باشد به انجام گرفتن وام سرعت ببخشند.

حداکثر مبلغی که برای باز پرداخت اقساط وام بانکی تعیین می گردد معادل پنجاه درصد از حقوق یا درآمد ماهانه متقاضی است که میزان این درآمد قبلا در مدارک ارائه شده به بانک ذکر شده است.

مدت زمان باز پرداخت وام بانکی در ترکیه به خارجیان حداکثر 15 سال می باشد، این نوع  وام بصورت ارزی نیز پرداخت می گردد یعنی علاوه بر لیر ترکیه شما می توانید درخواست دریافت تسهیلات به یورو، دلار آمریکا و پوند را به بانک بدهید.

در صورتیکه قصد انصراف از وام را داشته باشید و بخواهید وام خود را با بانک تسویه نمایید مبلغی بصورت جریمه به بانک پرداخت می نمایید، اگر اقساط باقی مانده شما به بانک کمتر از 36 قسط باشد 1% از کل مبلغ وام را بصورت جریمه به بانک می پردازید و در صورتیکه بیشتر از 36 قسط باقی مانده باشد 2% جریمه علاوه بر باقی مانده مبلغ وام را باید به بانک مربوطه پرداخت نمایید.

  • خرید ملک اقساطی در ترکیه   
  • برای خرید خانه، بانک عامل بعد از بررسی شرایط میتواند ۷۵ درصد ارزش ملک را به متقاضی تسهیلات ارائه نماید که رقم جذابی است. باز پرداخت این تسهیلات عموما 15ساله میباشد. البته برای این ارزش گذاری بانک نماینده ای  برای بازدید از ملک شما می فرستد. البته راه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند جایگزین خرید ملک در ترکیه با وام بانکی باشند.
  • یکی از این راه ها خرید ملک در ترکیه از پروژه های در حال ساخت  است‌. زیرا شما هنگام خرید پروژه ها در حال ساخت مبلغ ۲۰ تا ۳۰ درصد را به عنوان پیش پرداخت می پردازید و بقیه مبلغ را بر طبق جدول زمان بندی پروژه و همچنین بر اساس توافق با صاحب پروژه به صورت اقساط می پردازید.

علاوه بر این مورد،

  • روش دیگری نیز به عنوان جایگزین خرید ملک در ترکیه با وام بانکی وجود دارد.شما می توانید اقدام به خرید  پروژه های  آماده تحویل کنید که به مشتری خود شرایط خرید ۱ تا ۵ ساله می دهند و سند ملک پس از تسویه کامل به نام مشتری می زنند. در این موارد شرایط پرداختی به صورت توافقی تنظیم می شود.
  • خرید خودرو به صورت اقساطی در ترکیه
  • خودروی معاف از مالیات

هر فرد خارجی که اجازه اقامت معتبر در ترکیه را دارد میتواند یک ماشین جدید و یا دست دوم از یک خارجی دیگر خریداری کند و یا خودرو مورد نظر خود را از هر کشور خارجی وارد ترکیه کند. این استثناء مالیات بر خودرو به این معنی است که یک خارجی می تواند از یک فروشنده مجاز، بدون پرداخت مالیات ویژه مصرف  ÖTV)) یا مالیات بر ارزش افزوده (KDV) یک خودروی جدید خریداری کند.

تنها مالیاتی که باید پرداخت شود مالیات بر جاده سالیانه ( باندلر) است. این مزایای مالیاتی رایگان فقط برای یک ماشین و یک اجازه اقامت می‌باشد. فقط اعضای خانواده مرتبط می‌توانند این ماشین را رانندگی کنند.

  • امکان اخذ شهروندی ترکیه به شرط کار

بر این اساس به اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌ گذاری مستقیم حداقل با مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و یا معادل آن به لیر ترک کنند، امتیاز حق شهروندی ترکیه داده می‌شود. همچنین بر اساس اصلاحیه جدید، به اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری به صورت غیر منقول و ملکی با مبلغ ۲۵۰ هزار دلار و یا معادل آن به لیرترک کنند نیز حق شهروندی اعطا می شود.  تعداد نیروی لازم برای اخذ شهروندی ترکیه از طریق ایجاد اشتغال از ۱۰۰ به ۵۰ نفر کاهش یافت.

  • دریافت کارت اعتباری 

ویزا و مستردو تا از کارتهای اعتباری معتبر جهان مستر و ویزا کارت می‌باشد که 140 شعبه نمایندگی در کشورها دارد.

مزایای مستر و ویزا کارت:

کارمزدهای ناچیز؛ دریافت صورت حساب روزانه و رایگان؛

نقد کردن وجوه از دستگاههای خود پرداز (ATM)؛

خرید از تمامی فروشگاههای بین‌المللی،

خرید از تمامی فروشگاههای اینترنتی؛

تبادل مالی با شرکتهای بین‌المللی؛

انتقال پول از شعب ارزی کشور، بانکهای اینترنتی، صرافی‌ها و افرادی که مبادلات در این مورد را انجام می دهند.

شرکت‌های ویزا کارت و مسترکارت، صادرکننده کارت نیستند، بلکه کارت‌ها همگی توسط بانک‌ها صادر می‌شوند. ویزا کارت و مستر کارت، شبکه‌هایی هستند که پرداخت‌های بین بانک‌ها و مشتریان بانک‌ها را پردازش می‌کنند. با در نظر داشتن این موضوع، به طور کلی تفاوت ویزا کارت و مستر کارت چندان زیاد نخواهد بود. البته هر دو شبکه‌ پرداخت، به دارندگان کارت مزایایی از جمله بیمه ماشین اجاره‌ای، امنیت پرداخت و محافظت در برابر سواستفاده ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب بین ویزا کارت و مسترکارت، به جای اینکه ویژگی‌های شرکت پردازشگر پرداخت را بررسی نماییم، مهم‌تر است که بدانیم بانک صادر‌ کننده کارت، چه امکاناتی را در ازای آن کارت اعتباری مانند جوایز، خرید، برداشت و انتقال مانده حساب معامله در اختیار ما قرار می‌دهد.

به طور کلی مزایای اقامت ترکیه برخورداری از زندگی راحت‌تر و ارزان‌تر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=1013