ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

بخشهای مختلف آزمون توس

بخش های مختلف آزمون TUS

آزمون TUS ، از دو بخش آزمون زبان ترکی و آزمون سنجش سطح علمی تشکیل شده است. آزمون زبان ترکی روز اول برگزار می شود که لازمه شرکت در آزمون علمی است. داوطلبان برای قبولی در آزمون زبان ترکی باید حداقل نمره 60 را از سقف نمره 100 کسب نمایند. نتایج این آزمون فردای آن روز حدود ساعت 9:30 اعلام می گردد و کسانی که موفق به کسب نمره حد نصاب در آن شده باشند، ساعت 13:30 همان روز آزمون علمی را پشت سر می گذارند.
اعتبار آزمون زبان ترکی به مدت 2 سال است و اگر متقاضی در این آزمون قبول اما در آزمون علمی مردود شود، می تواند تا 2 سال بدون نیاز به شرکت در آزمون زبان، در آزمون علمی شرکت کند.
تعداد سؤالات بخش زبان ترکی و زمان پاسخگویی به آن متغیر می باشد که برخی سالها 100 سؤال طراحی و 105 دقیقه زمان پاسخگویی بوده و در برخی سالها نیز تعداد سؤالات 120 و زمان پاسخگویی نیز 150 دقیقه می باشد.

بخش زبان ترکی به دو گروه به شرح ذیل تقسیم می گردد :

در گروه اول متن هایی به زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه نوشته شده و سپس در ارتباط با هر متن پرسش هایی به زبان ترکی مطرح شده اند.
در بخش دوم که زبان آن اسپانیولی، روسی و ایتالیایی است، متنی 200 کلمه ای مطرح شده و داوطلب بایستی آن را به زبان ترکی استانبولی ترجمه نماید.
سؤالات آزمون علمی TUS هم به سه گروه به شرح ذیل تقسیم می شوند :
پرسش های نوع اول : علوم پایه پزشکی یا 1
پرسش های نوع دوم : علوم پایه پزشکی یا 2
پرسش های کلینیکی یا KTBT

نکته مهم : داوطلبان بر حسب اینکه از دانشکده های پزشکی یا غیر پزشکی فارغ التحصیل شده اند، به بخشی از سؤالات این قسمت پاسخ می دهند و نیازی به پاسخگویی به تمامی سؤالات نمی باشد.
فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی بایستی به پرسش های نوع اول یا همان TTBT.1 و نیز پرسش های گروه KTBT پاسخ دهند. تعداد سؤالات 100 یا 120 و زمان پاسخگویی نیز به ترتیب 105 یا 150 دقیقه است.
فارغ التحصیلان دانشکده های غیرپزشکی، بایستی به پرسش های نوع اول و دوم یعنی TTBT.1 و
TTBT.2 پاسخ دهند.

حال میخواهیم موضوع سؤالات و مباحث هر یک از این 3 گروه را به تفصیل بررسی نماییم.

پرسش های نوع اول یا همان TTBT.1 : این گروه شامل سؤالات بیوشیمی (20%) ، میکروبیولوژی (20%) ، پاتولوژی ( 20%) ، فارماکولوژی (20% ) ، آناتومی (10% ) ، جنین شناسی و بافت شناسی (4% ) و فیزیولوژی ( 6%) است.
پرسش های نوع دوم یا همان TTBT.2 : این گروه شامل سؤالات دروس بیوشیمی (45%) ، میکروبیولوژی (45% ) ، فیزیولوژی (5%) و جنین شناسی و بافت شناسی (5% )می باشد.
پرسش های کلینیکی یا همان KTBT: سؤالات این گروه نیز در حوزه های داخلی (30%) ، کودکان (30%) ، جراحی (25%) و زنان و مامایی (15%) می باشد.
نکته : درصدهای مذکور نشان دهنده تعداد سؤالات هر درس، در تعداد کل سؤالات گروه مربوطه می باشند.

اهمیت بخش های مختلف آزمون TUS در نمره دهی

بخش زبان ترکی آزمون که یک روز قبل از آزمون علمی برگزار می شود، دارای نمره دهی کاملاً مجزا می باشد. در بخش علمی نیز همانطور که قبلاً شرح دادیم، بسته به رشته ای که انتخاب می کنید و اینکه از دانشکده های پزشکی یا غیرپزشکی فارغ التحصیل شده اید، به یک گروه از سؤالات پاسخ می دهید. اما اهمیت تمام بخش ها از لحاظ نمره دهی یکسان است و هیچ برتری بین یکی و دیگری وجود ندارد.
در واقع بر حسب برخی معیارها متقاضیان به سؤالات متفاوتی پاسخ می دهند، اما امتیاز این بخش ها یکسان بوده و هیچ یک بر دیگری ارجحیت ندارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=913