ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

همه چیر در باره آزمون آلس 2020

(( این مطلب تالیف و ترجمه اساتید وبسایت sınıf.ir می باشد و هرگونه کپی بدون ذکر منبع توسط وکلای این مجموعه به شدت پیگیری خواهد شد ))

آلس یک آزمون توسط ÖSYM برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. اگر هدفی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دارید ، باید بعد از اتمام دوره چهار ساله لیسانس و یا در زمانی که ترم اخر دوره لیسانس هستید در این آزمون شرکت کنید . اگر می خواهید کارشناسی ارشد را با پایان نامه انجام دهید ، حداقل 55 امتیاز از ALES. اگر می خواهید پس از تحصیل در مقطع کارشناسی مستقیماً به تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنید ، باید حداقل 80 امتیاز کسب کنید.

ALES دارای اهمیت قابل توجهی در برنامه های تحصیلات تکمیلی است. اگر نمره ALES خوبی بدست آورید ، می توانید در برنامه های خود مزیت بیشتری داشته باشید.  هر دانشگاهی  با در نظر گرفتن نتایج ALES ، نمرات دیپلم و نتایج مصاحبه درخواست ها را بررسی میکنند و اقدام به پذیرش دانشجو مینمایند . بعلاوه ، بعضی از مدارس دارای امتحانات علوم نیز هستند. نمره ALES بالاترین امتیاز را در امتیازدهی دارد. میزان اهمیت الس در پذیرش ممکن است با توجه به دانشگاه ها متفاوت باشد.

دانشجویان با این آزمون که سالی سه بار برگزار می شود می توانند به سمت هایی مانند دستیارهای پژوهشی ، سخنرانان ، سخنرانان و مترجمان دست یابند .

 

محتوای  آزمون ALES چگونه است؟

ALES با بسیاری از امتحاناتی که دانش آموزان تاکنون در آن شرکت کرده اند متفاوت است . عدم نیاز به دانش گسترده و اهمیت بالای  تفکر منطقی و ریاضیات از ویژگیهای آزمون آلس است . سهولت و دشواری سوالات از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما اگر سبک سوالات را نمی دانید ، متأسفانه ممکن است با مشکل روبرو شوید ، این امتحان 150 دقیقه ای به دو قسمت تقسیم می شود ، 50 سوال شفاهی و 50 سوال عددی است. در اینجا ، چالش برانگیزترین مسئله برای دانشجویان مسئله مدیریت زمان است. دانش آموزان ممکن است از نظر زمانی با مشکل روبرو شوند که روش حل مسئله خود را از دست بدهند. بنابراین ، با تمرین مدیریت زمان، قبل از امتحان می توانید برای این مشکل راه حلی پیدا کنید.

آزمون کلامی ALES؛ بخشهای آزمون کلامی عبارتند از : معنی کلمه در جملات ، قطعات و کلمات ؛ تکمیل متن و جمله و درک مطلب . این بخش با هدف اندازه گیری استدلال کلامی دانش آموزان و همچنین اهمیت دستور زبان طراحی شده .

آزمون عددی ALES؛ این شامل مباحثی مانند روابط ریاضی ، عملیات ، مسائل متعدد و هندسه است. در این بخش ، هدف آن سنجش مهارتهای پیشرفته دانش آموزان مانند تجزیه و تحلیل ، تفسیر ، تحلیل و استدلال عددی است.

مباحث آزمون ALES

مباحث بخش لفظی ALES:

معنی کلمات
معنی کلمه در جمله
اختلالات بیان
قالب های بیان
پاراگراف
منطق کلامی

مباحث بخش دیجیتال ALES:

مفاهیم اساسی
تحلیل و بررسی
قوانین تقسیم-تقسیم
ضرایب نخست GCD ، OKEK
اعداد گویا
نابرابری ها
اعداد نمایی
اعداد رادیکال
فاکتورسازی
معادلات
نسبت-تناسب
سوالات کسر
مشکلات (سن ، کارگر ، استخر ، از دست دادن سود ، بهره ، مخلوط)
خوشه ها
عمل
امکان پذیری
منطق دیجیتال

مباحث هندسه ALES:

زاویه
طول و مساحت مثلث
نیمساز زاویه ، متوسط ​​، شباهت
چهار ضلعی
دایره و دایره
هندسه تحلیلی
اجسام جامد

 

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=1134