ساعت ها آموزش رایگان آنلاین و حضوری با ....

طرح های ویژه آکادمی کاریسا

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید

آزمون SAT چیست ؟

آزمون SAT امتحانی به زبان انگلیسی باشد که در ایالات متحده آمریکا بنیانگذاری شده و از سوی مؤسسه غیرانتفاعی The College Board طراحی و برگزار می­گردد. دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه های آمریکا در این آزمون شرکت می­کنند و امتیاز آن در گرفتن پذیرش در دانشگاه های خوب مؤثر می باشد. این آزمون پیش نیازی برای اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی در بعضی دانشگاه ها در کشورهایی همانند ترکیه ، آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، نروژ و …می باشد. برای ورود به دانشگاه های ترکیه، علی الخصوص دانشگاه های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی نیاز به شرکت در این آزمون و کسب امتیاز بالا در آن می باشد. دانشگاه هایی که با امتیاز آزمون SAT دانشجو جذب می کنند معمولاً دانشگاه های فنی و انگلیسی زبان ترکیه مانند،

· دانشگاه خاورمیانه (Middle East Technical University)

· دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi University)

· دانشگاه فنی استانبول (İstanbul Teknik Üniversitesi)

· دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

می باشند.

بخش های آزمون SAT

آزمون SAT مشتمل بر سه بخش زیر بوده و مدت زمان آن 180 دقیقه می باشد.

بخش درک مطلب( Evidence-Based Reading) : تعداد سوالات این بخش 52 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 65 دقیقه می باشد در بخش درک مطلب تمامی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای می باشند و باید به سوالات بر اساس متون پاسخ داده شود. برخی متون شامل نمایه های اطلاعاتی مانند جدول، نمودار و یا گراف می باشند که البته پاسخگویی به سوالات آنها مبتنی بر دانش ریاضی نخواهد بود. مباحث متون مربوطه معمولا از منابع متون ادبی کلاسیک یا معاصر آمریکا، متونی مرتبط با اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی، زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی و فیزیک می باشد و خوشبختانه نمره منفی برای پاسخ های ناصحیح منظور نمی شود.نمره این بخش با ترکیب با بخش نگارش و آزمون زبانی اعلام می شود و از 200 تا 800 می باشد.

بخش ریاضیات (Math) : نمره این بخش 200 تا 800 می باشد.در بخش ریاضیات مباحث مربوط به هندسه، آمار و احتمال و مثلثات می باشد.ضمن اینکه بخش اعظم سوالات به صورت چند گزینه ای و برخی پاسخ محور می باشند.بنابراین دانش آموزان می بایست با انجام محاسبات مربوطه، پاسخ مربوطه را خود بدست بیاورند.به خاطر داشته باشید که نمره منفی یرای پاسخ های نا درست منظور نمی شود. بخش ریاضیات شامل دو بخش است که در بخش اول: تعداد سوالات این بخش 20 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 25 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز نمی باشد.در بخش دوم: تعداد سوالات این بخش 38 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 55 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز می باشد.

بخش نوشتاری: (Essay Optional) : مدت زمان برگزاری این بخش 70 دقیقه خواهد بود و نمره آن از 200 الی 800 می باشد.این بخش در انتهای آزمون پس از بخش درک مطلب و بخش نگارش و آزمون زبانی مورد آزمون قرار می گیرد. این بخش اختیاری می باشد. این بخش 3 مهارت خواندن، تحلیل و نگارش راشامل می شود. مدت پاسخگویی به سوالات این بخش 50 دقیقه می باشد. نمره این بخش به صورت مستقل گزارش می شود.

سئوالات آزمون اس ای تی به سه شكل مختلف مطرح می گردد:

سئوالات چند گزینه ای (Multiple choice questions)
سئوالات تشریحی (student –produced responses) ( تعداد 10 سئوال از سئوالات بخش ریاضیات از این گونه می باشد).
نوشتاری (Essay)

نتیجه آزمون sat
نتیجه آزمون SAT بر اساس ارزیابی جداگانه هر یك از سه بخش مذكور حاصل می شود. در اخذ پذیرش، دانشگاه های كشور ایالات متحده امریكا امتیاز كسب شده توسط داوطلب از هر سه بخش آزمون را مدنظر قرار می دهند لیكن دانشگاه های كشور تركیه مبنای پذیرش را بر اساس دو بخش ریاضیات و ادبیات زبان انگلیسی قرار داده و امتیاز بخش نوشتاری مدنظر قرار نمی­گیرد.

مراکز برگزاری آزمونSAT در کشور ترکیه

ANKARA, TURKEY TURKISH-AMERICAN ASSOCIATION

ANKARA, TURKEY BILKENT UNIV PREPERATION SCHOOL

TARSUS, TURKEY TARSUS AMERICAN SCHOOL

ISTANBUL, TURKEY ROBERT COLLEGE

IZMIR, TURKEY THE AMERICAN COLLEGIATE INSTITUTE

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.sinif.ir/?p=1104